Fußkuß im Papstzeremoniell

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Die Wiedereinführung wäre

ein Segen für die Gläubigen und ein starkes Zeugnis für (wider) die Welt
10
28%
eine Akt, mit dem der Hl. Vater sich der Lächerlichkeit preisgeben würde
20
56%
vergeblich und überflüßig
6
17%
 
Insgesamt abgegebene Stimmen: 36

Thomas_de_Austria
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Re: Wiedereinführung des Fußkusses im Papstzeremoniell

Beitrag von Thomas_de_Austria »

Robert Ketelhohn hat geschrieben:
taddeo hat geschrieben:
Robert Ketelhohn hat geschrieben:Stimmt freilich nicht ganz, was das »früher« betrifft …
"Noch früher"? Oder "Gar nicht"? Oder "Immer"? Was meinst Du denn? :hae?:
Ich weiß aus dem Stand nur, daß das mindestens im 1. Jahrtausend Standard war - wie es danach gehalten wurde, da hab ich keine Ahnung.
Ich meinte das Verhältnis zu den Kaisern.
Das ist sowieso ein hochkomplexes Thema ...

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ad-fontes
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Re: Wiedereinführung des Fußkusses im Papstzeremoniell

Beitrag von ad-fontes »

Thomas_de_Austria hat geschrieben:Das ist sowieso ein hochkomplexes Thema ...
Genau! Und mir gehts es nicht um eine Thesis zum Fußkuß im Spannungsfeld von sacerdotium und imperium, sondern um den Wandel dessen, was zum Katholischsein einst bzw. im Ideal "der einen" vs. heute bzw. im Ideal "der anderen" dazugehört.

In der zum Teil gelöschten Disk. war mir aufgefallen, daß einige davon sprachen, daß der Papst das einfordere bzw. ob er ein solches Recht habe.

Es wurde aber bis mind. ins 19. Jh. anders empfunden:

Es galt als eine Ehre, zum Fußkuß zugelassen zu werden.

Auf diesen Gegensatz in der Wahrnehmung möchte ich nochmal aufmerksam machen und hoffe, daß die Moderation diesmal nicht löscht, wenn sich jemand dazu äußert, auch wenn es über die engere Frage der Wiederzulassung hinausgeht; - denn das Verständnis von Ritualen bedingt die Einstellung zu diesen.
Christi vero ecclesia, sedula et cauta depositorum apud se dogmatum custos, nihil in his umquam permutat, nihil minuit, nihil addit; non amputat necessaria, non adponit superflua; non amittit sua, non usurpat aliena. (Vincentius Lerinensis, Com. 23, 16)

Thomas_de_Austria
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von Thomas_de_Austria »

Es galt als eine Ehre, zum Fußkuß zugelassen zu werden.
Ja, das ist ein zentraler Unterschied, zur heutigen, modernen, "nachrevolutionären" Situation. Nassos Bedenken (über die wir uns nach den unseligen Vorgängen hier noch kurz privat unterhielten), waren nämlich ganz anderer Art, als die vollständige Ablehnung, aufgrund irriger Ansichten zur Autorität und Hierarchie und waren echt christl. Ursprungs (im Gegensatz zu dem, was andere hier "vorbrachten", indem sie isolierte Perikopen oder Verse einstellten und sie nicht in Zusammenschau mit der Tradition, sondern mit zeitgeistigen Irrlehren, ausdeuteten bzw. selbiges nahelegten).
Zuletzt geändert von Thomas_de_Austria am Mittwoch 29. September 2010, 16:41, insgesamt 1-mal geändert.

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Robert Ketelhohn
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von Robert Ketelhohn »

Es galt als eine Ehre, zum Fußkuß zugelassen zu werden.
Damit ist ein christlicher Sinn des Fußkusses jedenfalls verfehlt, jener aus dem byzantinischen Hofzeremoniell aber getroffen.
Propter Sion non tacebo, | ſed ruinas Romę flebo, | quouſque juſtitia
rurſus nobis oriatur | et ut lampas accendatur | juſtus in eccleſia.

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Nassos
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von Nassos »

Thomas_de_Austria hat geschrieben:
Es galt als eine Ehre, zum Fußkuß zugelassen zu werden.
Ja, das ist ein zentraler Unterschied, zur heutigen, modernen, "nachrevolutionären" Situation. Nassos Bedenken (über die wir uns nach den unseligen Vorgängen hier noch kurz privat unterhielten), waren nämlich ganz anderer Art, als die vollständige Ablehnung, aufgrund irriger Ansichten zur Autorität und Hierarchie und waren echt christl. Ursprungs (im Gegensatz zu dem, was andere hier "vorbrachten", indem sie isolierte Perikopen oder Verse einstellten und sie nicht in Zusammenschau mit der Tradition, sondern mit zeitgeistigen Irrlehren, ausdeuteten bzw. selbiges nahelegten).
Vielen Dank für die Klarstellung!

Auf die Schulter klopfend statt die Füsse küssend, :blinker:
Nassos
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taddeo
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von taddeo »

Warum gibt es hier noch keinen "DemAdminunddenModsdieFüßeküß"-Smilie??? :motz:

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Nassos
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von Nassos »

Wie wärs mit einem Gebet für sie, stattdessen? :blinker:
Ich glaube; hilf meinem Unglauben

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taddeo
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von taddeo »

Nassos hat geschrieben:Wie wärs mit einem Gebet für sie, stattdessen? :blinker:
Für jedes unbeanstandet gelassene Posting einen Rosenkranz, und nach jedem Gesätzchen eine Allerheiligenlitanei?
Für jedes beanstandete Posting eine Allerheiligenlitanei, und nach jeder Anrufung einen Rosenkranz?
:breitgrins:
Meinst Du sowas? ;D

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Nassos
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von Nassos »

Äh, nein. :breitgrins:
Ich glaube; hilf meinem Unglauben

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taddeo
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von taddeo »

Nassos hat geschrieben:Äh, nein. :breitgrins:
Ähm, ja, ich habe vergessen, daß Du orthodox bist.
Also für Dich:
Pro unbeanstandetem Posting pauschal einmal den Hymnos Akathistos,
pro beanstandetem einmal den Kanon des Andreas von Kreta und nach jedem Vers das Gebet des Ephräm des Syrers.
:D

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Christiane
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von Christiane »

taddeo hat geschrieben:
Nassos hat geschrieben:Wie wärs mit einem Gebet für sie, stattdessen? :blinker:
Für jedes unbeanstandet gelassene Posting einen Rosenkranz, und nach jedem Gesätzchen eine Allerheiligenlitanei?
Für jedes beanstandete Posting eine Allerheiligenlitanei, und nach jeder Anrufung einen Rosenkranz?
:breitgrins:
Das wär mal ne Bußübung. :heiligschein:
"Die Demokratie feiert den Kult der Menschheit auf einer Pyramide von Schädeln." - Nicolás Gómez Dávila

"Gott kann machen, dass eine Communio entsteht zwischen dem Idiot und dem Arschloch." (Ausspruch auf einem NK-Gemeinschaftstag)

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taddeo
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von taddeo »

Christiane hat geschrieben:Das wär mal ne Bußübung. :heiligschein:
Wenn wir das einführen würden, hätte der Kreuzgang pro Jahr noch vielleicht zwei, drei Postings pro User.
Für die Mods nicht schlecht ... ;D

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anneke6
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von anneke6 »

Bei Stoczek Klasztorny (Warmbrunn) gibt es einen Priester, der gerne Bußübungen aufgibt:
http://kreuzgang.org/viewtopic.php?f=3& ... nz#p369711
???

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Christiane
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von Christiane »

anneke6 hat geschrieben:Bei Stoczek Klasztorny (Warmbrunn) gibt es einen Priester, der gerne Bußübungen aufgibt:
http://kreuzgang.org/viewtopic.php?f=3& ... nz#p369711
:panisch: Da bleibe ich doch lieber bei meiner Schonkost.
"Die Demokratie feiert den Kult der Menschheit auf einer Pyramide von Schädeln." - Nicolás Gómez Dávila

"Gott kann machen, dass eine Communio entsteht zwischen dem Idiot und dem Arschloch." (Ausspruch auf einem NK-Gemeinschaftstag)

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Nassos
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von Nassos »

taddeo hat geschrieben:
Nassos hat geschrieben:Äh, nein. :breitgrins:
Ähm, ja, ich habe vergessen, daß Du orthodox bist.
Also für Dich:
Pro unbeanstandetem Posting pauschal einmal den Hymnos Akathistos,
pro beanstandetem einmal den Kanon des Andreas von Kreta und nach jedem Vers das Gebet des Ephräm des Syrers.
:D
Wo sind die Füsse? Wo???? :breitgrins:

Damit man mal ne Ahnung hat, was taddeo hier als Bußübung aufgetragen hat (wobei ich das Gebet des Hl. Ephraim nicht nach jedem Vers reinstelle sondern ans Ende), die Länge alleine macht es klar, auch wenn man es nicht lesen kann. Dabei muss man noch das Gebet Ephraims mit der Anzahl der Verse des Kanons des Hl. Andreas multiplizieren.... ächz....

Ansonsten:

unbeanstandeter Beitrag, der wundervolle Hymnos Akathistos.

Ο Ακάθιστος Ύμνος


Κοντάκιον. Ἦχος πλ. δ'.

Τὸ προσταχθὲν μυστικῶς λαβὼν ἐν γνώσει,
ἐν τῇ σκηνῇ τοῦ Ἰωσὴφ σπουδῇ ἐπέστη,
ὁ ἀσώματος λέγων τῇ Ἀπειρογάμω•
ὁ κλίνας ἐν καταβάσει τοὺς οὐρανούς,
χωρεῑται ἀναλλοιώτως ὅλος ἐν σοι•
Ὃν καὶ βλέπων ἐν μήτρᾳ σου,
λαβόντα δούλου μορφήν,
ἐξίσταμαι κραυγάζων σοι•
Χαῖρε Νύμφη ἀνύμφευτε.

Ἕτερον. Ἦχος ὁ αὐτός.

Τῇ ὑπερμάχῷ στρατηγῷ τὰ νικητήρια,
ὡς λυτρωθεῖσα τῶν δεινῶν εὐχαριστήρια,
ἀναγράφω σοι ἡ πόλις σου, Θεοτόκε•
ἀλλ' ὡς ἔχουσα τὸ κράτος ἀπροσμάχητον,
ἐκ παντοίων με κινδύνων ἐλευθέρωσον,
ἵνα κράζω σοί• Χαῖρε Νύμφη ἀνύμφευτε.


ΟΙ ΟΙΚΟΙ
[Ἀκροστιχίς: κατ' ἀλφάβητον]

Ἄγγελος πρωτοστάτης,
οὐρανόθεν ἐπέμφθη,
εἰπεῖν τῇ Θεοτόκω τὸ Χαῖρε•
καὶ σὺν τῇ ἀσωμάτῳ φωνῇ,
σωματούμενόν σε θεωρῶν, Κύριε,
ἐξίστατο καὶ ἵστατο,
κραυγάζων πρὸς Αὐτὴν τοιαῦτα•
Χαῖρε, δ' ἧς ἡ χαρὰ ἐκλάμψει,
χαῖρε, δι' ἧς ἡ ἀρὰ ἐκλείψει.
Χαῖρε, τοῦ πεσόντος Ἀδάμ ἡ ἀνάκλησις,
χαῖρε, τῶν δακρύων τῆς Εὔας ἡ λύτρωσις.
Χαῖρε, ὕψος δυσανάβατον ἀθρωπίνοις λογισμοῖς,
χαῖρε, βάθος δυσθεώρητον καὶ ἀγγέλων ὀφθαλμοῖς.
Χαῖρε, ὅτι ὑπάρχεις Βασιλέως καθέδρα,
χαῖρε, ὅτι βαστάζεις τὸν βαστάζοντα πάντα.
Χαῖρε, ἀστὴρ ἐμφαίνων τὸν ἥλιον,
χαῖρε, γαστὴρ ἐνθέου σαρκώσεως.
Χαῖρε, δι' ἧς νεουργεῖται ἡ κτίσις,
χαῖρε, δι' ἧς βρεφουργεῖται ὁ Κτίστης.

Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Βλέπουσα ἡ Ἁγία,
ἑαυτήν ἐν ἁγνείᾳ,
φησὶ τῷ Γαβριὴλ θαρσαλέως•
τὸ παράδοξόν σου τῆς φωνῆς,
δυσπαράδεκτόν μου τῇ ψυχῇ φαίνεται•
ἀσπόρου γὰρ συλλήψεως,
τὴν κύησιν πὼς λέγεις κράζων•
Ἀλληλούια.

Γνῶσιν ἄγνωστον γνῶναι,
ἡ Παρθένος ζητοῦσα,
ἐβόησε πρὸς τὸν λειτουργοῦντα•
ἐκ λαγόνων ἁγνῶν,
υἷον πῶς ἔσται τεχθῆναι δυνατόν;
λέξον μοι.
Πρὸς ἥν ἐκεῖνος ἔφησεν ἐν φόβῳ,
πλὴν κραυγάζων οὕτω•
Χαῖρε, βουλῆς ἀπορρήτου μύστις,
χαῖρε, σιγῆς δεομένων πίστις.
Χαῖρε, τῶν θαυμάτων Χριστοῦ τὸ προοίμιον,
χαῖρε, τῶν δογμάτων αὐτοῦ τὸ κεφάλαιον.
Χαῖρε, κλῖμαξ ἐπουράνιε, δι' ἧς κατέβη ὁ Θεός,
χαῖρε, γέφυρα μετάγουσα ἀπὸ γῆς πρὸς οὐρανόν.
Χαῖρε, τὸ τῶν Ἀγγέλων πολυθρύλητον θαῦμα,
χαῖρε, τὸ τῶν δαιμόνων πολυθρήνητον τραῦμα.
Χαῖρε, τὸ φῶς ἀρρήτως γεννήσασα,
χαῖρε, τὸ πῶς μηδένα διδάξασα.
Χαῖρε, σοφῶν ὑπερβαίνουσα γνῶσιν,
Χαῖρε, πιστῶν καταυγάζουσα φρένας.

Χαῖρε, Νύμφη Ἀνύμφευτε.

Δύναμις τοῦ Ὑψίστου,
ἐπεσκίασε τότε,
πρὸς σύλληψιν τῇ Ἀπειρογάμω•
καὶ τὴν εὔκαρπον ταύτης νηδύν,
ὡς ἀγρὸν ὑπέδειξεν ἡδὺν ἅπασι,
τοῖς θέλουσι θερίζειν σωτηρίαν,
ἐν τῷ ψάλλειν οὕτως•
Ἀλληλούια.

Ἔχουσα θεοδόχον,
ἡ Παρθένος τὴν μήτραν,
ἀνέδραμε πρὸς τὴν Ἐλισάβετ.
Τὸ δὲ βρέφος ἐκείνης εὐθὺς ἐπιγνόν,
τὸν ταύτης ἀσπασμὸν ἔχαιρε,
καὶ ἅλμασιν ὡς ἄσμασιν,
ἐβόα πρὸς τὴν Θεοτόκον•
Χαῖρε, βλαστοῦ ἀμάραντου κλῆμα,
χαῖρε, καρποῦ ἀκήρατου κτῆμα.
Χαῖρε, γεωργὸν γεωργοῦσα φιλάνθρωπον,
χαῖρε, φυτουργὸν τῆς ζωῆς ἠμῶν φύουσα,
Χαῖρε, ἄρουρα βλαστάνουσα εὐφορίαν οἰκτιρμῶν,
χαῖρε, τράπεζα βαστάζουσα εὐθηνίαν ἱλασμῶν.
Χαῖρε, ὅτι λειμῶνα τῆς τρυφῆς ἀναθάλλεις,
χαῖρε, ὅτι λιμένα τῶν ψυχῶν ἑτοιμάζεις.
Χαῖρε, δεκτὸν πρεσβείας θυμίαμα,
χαῖρε, παντός τοῦ κόσμου ἐξίλασμα.
Χαῖρε, Θεοῦ πρὸς θνητοὺς εὐδοκία,
χαῖρε, θνητῶν πρὸς Θεὸν παρρησία.

Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Ζάλην ἔνδοθεν ἔχων,
λογισμῶν ἀμφιβόλων,
ὁ σώφρων Ἰωσὴφ ἐταράχθη•
πρὸς τὴν ἄγαμόν σὲ θεωρῶν,
καὶ κλεψίγαμον ὑπονοῶν Ἄμεμπτε•
μαθὼν δέ σου τὴν σύλληψιν,
ἐκ Πνεύματος Ἁγίου,
ἔφη•
Ἀλληλούια.

Ἤκουσαν oἱ ποιμένες,
τῶν Ἀγγέλων ὑμνούντων,
τὴν ἔνσαρκον Χριστοῦ παρουσίαν•
καὶ δραμόντες ὡς πρὸς ποιμένα,
θεωροῦσι τοῦτον ὡς ἀμνὸν ἄμωμον,
ἐν γαστρὶ τῆς Μαρίας βοσκηθέντα,
ἥν ὑμνοῦντες εἶπον•
Χαῖρε, Ἀμνοῦ καὶ Ποιμένος Μῆτερ,
χαῖρε, αὐλὴ λογικῶν προβάτων.
Χαῖρε, ἀοράτων ἐχθρῶν ἀμυντήριον,
χαῖρε, Παραδείσου θυρῶν ἀνοικτήριον.
Χαῖρε, ὅτι τὰ οὐράνια συναγάλλεται τῇ γῇ,
χαῖρε, ὅτι τὰ ἐπίγεια συγχορεύει οὐρανοῖς.
Χαῖρε, τῶν Ἀποστόλων τὸ ἀσίγητον στόμα,
χαῖρε, τῶν Ἀθλοφόρων τὸ ἀνίκητον θάρσος.
Χαῖρε, στερρὸν τῆς πίστεως ἔρεισμα,
χαῖρε, λαμπρὸν τῆς Χάριτος γνώρισμα.
Χαῖρε, δι' ἧς ἐγυμνώθη ὁ Ἅδης,
χαῖρε, δι' ἧς ἐνεδύθημεν δόξαν.

Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Θεοδρόμον ἀστέρα,
θεωρήσαντες Μάγοι,
τῇ τούτου ἠκολούθησαν αἴγλῃ•
καὶ ὡς λύχνον κρατοῦντες αὐτόν,
δι' αὐτοῦ ἠρεύνων κραταιὸν Ἄνακτα,
καὶ φθάσαντες τὸν ἄφθαστον,
ἐχάρησαν αὐτῷ βοῶντες•
Ἀλληλούια.

Ἴδον παῖδες Χαλδαίων,
ἐν χερσὶ τῆς Παρθένου,
τὸν πλάσαντα χειρὶ τοὺς ἀνθρώπους•
καὶ Δεσπότην νοοῦντες αὐτόν,
εἰ καὶ δούλου μορφὴν ἔλαβεν,
ἔσπευσαν τοῖς δώροις θεραπεῦσαι,
καὶ βοῆσαι τῇ Εὐλογημένῃ•
Χαῖρε, ἀστέρος ἀδύτου Μήτηρ,
χαῖρε, αὐγὴ μυστικῆς ἡμέρας.
Χαῖρε, τῆς ἀπάτης τὴν κάμινον σβέσασα,
χαῖρε, τῆς Τριάδος τοὺς μύστας φωτίζουσα.
Χαῖρε, τύραννον ἀπάνθρωπον ἐκβαλοῦσα τῆς ἀρχῆς,
χαῖρε, Κύριον φιλάνθρωπον ἐπιδείξασα Χριστόν.
Χαῖρε, ἡ τῆς βαρβάρου λυτρουμένη θρησκείας,
χαῖρε, ἢ τοῦ βορβόρου ρυομένη τῶν ἔργων.
Χαῖρε πυρὸς προσκύνησιν παύσασα,
χαῖρε, φλογὸς παθῶν ἀπαλλάττουσα.
Χαῖρε, πιστῶν ὁδηγὲ σωφροσύνης,
χαῖρε, πασῶν γενεῶν εὐφροσύνη.
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Κήρυκες θεοφόροι,
γεγονότες οἱ Μάγοι,
ὑπέστρεψαν εἰς τὴν Βαβυλῶνα,
ἐκτελέσαντές σου τὸν χρησμόν,
καὶ κηρύξαντές σε τὸν Χριστὸν ἅπασιν,
ἀφέντες τὸν Ἡρώδην ὡς ληρώδη,
μὴ εἰδότα ψάλλειν•
Ἀλληλούια.

Λάμψας ἐν τῇ Αἰγύπτῳ,
φωτισμὸν ἀληθείας ἐδίωξας,
τοῦ ψεύδους τὸ σκότος•
τὰ γὰρ εἴδωλα ταύτης Σωτήρ,
μὴ ἐνέγκαντά σου τὴν ἰσχὺν πέπτωκεν,
οἱ τούτων δὲ ρυσθέντες,
ἐβόων πρὸς τὴν Θεοτόκον•
Χαῖρε, ἀνόρθωσις τῶν ἀνθρώπων,
χαῖρε, κατάπτωσις τῶν δαιμόνων.
Χαῖρε, τὴν ἀπάτης τὴν πλάνην πατήσασα,
χαῖρε, τῶν εἰδώλων τὴν δόξαν ἐλεγξασα.
Χαῖρε, θάλασσα ποντίσασα Φαραὼ τὸν νοητόν,
χαῖρε, πέτρα ἡ ποτίσασα τοὺς διψῶντας τὴν ζωὴν.
Χαῖρε, πύρινε στῦλε ὁδηγῶν τοὺς ἐν σκότει,
χαῖρε, σκέπη τοῦ κόσμου πλατυτέρα νεφέλης.
Χαῖρε, τροφὴ τοῦ μάνα διάδοχε,
χαῖρε, τρυφῆς ἁγίας διάκονε.
Χαῖρε, ἡ γῆ τῆς ἐπαγγελίας,
χαῖρε, ἐξ ἧς ρέει μέλι καὶ γάλα.

Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Μέλλοντος Συμεῶνος,
τοῦ παρόντος αἰῶνος,
μεθίστασθαι τοῦ ἀπατεῶνος,
ἐπεδόθης ὡς βρέφος αὐτῷ,
ἀλλ' ἐγνώσθης τούτω καὶ Θεὸς τέλειος•
διόπερ ἐξεπλάγη σου τὴν ἄρρητον σοφίαν,
κράζων•
Ἀλληλούια.

Νέαν ἔδειξε κτίσιν,
ἐμφανίσας ὁ Κτίστης,
ἡμῖν τοῖς ὑπ' αὐτοῦ γενομένοις•
ἐξ ἀσπόρου βλαστήσας γαστρός,
καὶ φυλάξας ταύτην,
ὥσπερ ἦν ἄφθορον,
ἵνα τὸ θαῦμα βλέποντες,
ὑμνήσωμεν αὐτὴν βοῶντες•
Χαῖρε, τὸ ἄνθος τῆς ἀφθαρσίας,
χαῖρε, τὸ στέφος τῆς ἐγκρατείας.
Χαῖρε, ἀναστάσεως τύπον ἐκλάμπουσα,
χαῖρε, τῶν Ἀγγέλων τὸν βίον ἐμφαίνουσα.
Χαῖρε, δένδρον ἀγλαόκαρπον, ἐξ οὗ τρέφονται πιστοί,
χαῖρε, ξύλον εὐσκιόφυλλον, ὑφ' οὗ σκέπονται πολλοί.
Χαῖρε, κυοφοροῦσα ὁδηγὸν πλανωμένοις,
χαῖρε, ἀπογεννῶσα λυτρωτὴν αἰχμαλώτοις.
Χαῖρε, Κριτοῦ δικαίου δυσώπησις,
χαῖρε, πολλῶν πταιόντων συγχώρησις.
Χαῖρε, στολὴ τῶν γυμνῶν παρρησίας,
χαῖρε, στοργὴ πάντα πόθον νικῶσα.

Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Ξένον τόκον ἰδόντες,
ξενωθῶμεν τοῦ κόσμου, τὸν νοῦν εἰς οὐρανὸν μεταθέντες•
διὰ τοῦτο γὰρ ὁ ὑψηλὸς Θεός,
ἐπὶ γῆς ἐφάνη ταπεινὸς ἄνθρωπος•
βουλόμενος ἑλκύσαι πρὸς τὸ ὕψος,
τοὺς αὐτῷ βοώντας•
Ἀλληλούια.

Ὅλως ἦν ἐν τοῖς κάτω,
καὶ τῶν ἄνω οὐδόλως ἀπῆν,
ὁ ἀπερίγραπτος Λόγος•
συγκατάβασις γὰρ θεϊκή,
οὐ μετάβασις τοπικὴ γέγονε,
καὶ τόκος ἐκ Παρθένου θεολήπτου,
ἀκουούσης ταῦτα•
Χαῖρε, Θεοῦ ἀχωρήτου χώρα,
χαῖρε, σεπτοῦ μυστηρίου θύρα.
Χαῖρε, τῶν ἀπίστων ἀμφίβολον ἄκουσμα,
χαῖρε, τῶν πιστῶν ἀναμφίβολον καύχημα.
Χαῖρε, ὄχημα πανάγιον τοῦ ἐπὶ τῶν Χερουβείμ,
χαῖρε, οἴκημα πανάριστον τοῦ ἐπὶ τῶν Σεραφείμ.
Χαῖρε, ἡ τἀναντία εἰς ταὐτὸ ἀγαγοῦσα,
χαῖρε, ἡ παρθενίαν καὶ λοχείαν ζευγνῦσα.
Χαῖρε, δι' ἧς ἐλύθη παράβασις,
χαῖρε, δι' ἧς ἠνοίχθη παράδεισος.
Χαῖρε, ἡ κλεὶς τῆς Χριστοῦ βασιλείας,
χαῖρε, ἐλπὶς ἀγαθῶν αἰωνίων.

Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Πᾶσα φύσις Ἀγγέλων,
κατεπλάγη τὸ μέγα,
τῆς σῆς ἐνανθρωπήσεως ἔργον•
τὸν ἀπρόσιτον γὰρ ὡς Θεόν,
ἐθεώρει πᾶσι προσιτὸν ἄνθρωπον,
ἡμῖν μὲν συνδιάγοντα,
ἀκούοντα δὲ παρὰ πάντων οὕτως•
Ἀλληλούια.

Ρήτορας πολυφθόγγους,
ὡς ἰχθύας ἀφώνους,
ὁρῶμεν ἐπὶ σοὶ Θεοτόκε•
ἀποροῦσι γὰρ λέγειν,
τὸ πῶς καὶ Παρθένος μένεις,
καὶ τεκεῖν ἴσχυσας•
ἡμεῖς δὲ τὸ μυστήριο ν θαυμάζοντες,
πιστῶς βοῶμεν•
Χαῖρε, σοφίας Θεοῦ δοχεῖον,
χαῖρε, προνοίας αὐτοῦ ταμεῖον.
Χαῖρε, φιλοσόφους ἀσόφους δεικνύουσα,
χαῖρε, τεχνολόγους ἀλόγους ἐλέγχουσα.
Χαῖρε, ὅτὶ ἐμωράνθησαν οἱ δεινοὶ συζητηταί,
χαῖρε, ὅτι ἐμαράνθησαν οἱ τῶν μύθων ποιηταί.
Χαῖρε, τῶν Ἀθηναίων τὰς πλοκὰς διασπῶσα,
χαῖρε, τῶν ἁλιέων τὰς σαγήνας πληροῦσα.
Χαῖρε, βυθοῦ ἀγνοίας ἐξέλκουσα,
χαῖρε, πολλοὺς ἐν γνώσει φωτίζουσα.
Χαῖρε, ὁλκὰς τῶν θελόντων σωθῆναι,
χαῖρε, λιμὴν τῶν τοῦ βίου πλωτήρων.

Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Σῶσαι θέλων τὸν κόσμον,
ὁ τῶν ὅλων κοσμήτωρ,
πρὸς τοῦτον αὐτεπάγγελτος ἦλθε•
καὶ ποιμὴν ὑπάρχων ὡς Θεός,
δι' ἡμᾶς ἐφάνη καθ' ἡμᾶς ἄνθρωπος•
ὁμοίῳ γὰρ τὸ ὅμοιον καλέσας,
ὡς Θεὸς ἀκούει•
Ἀλληλούια.

Τεῖχος εἶ τῶν παρθένων,
Θεοτόκε Παρθένε,
καὶ πάντων τῶν εἰς σὲ προστρεχόντων.
Ὁ γὰρ τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῆς γῆς,
κατεσκεύασέ σε ποιητής, Ἄχραντε,
οἰκήσας ἐν τῇ μήτρα σου,
καὶ πάντας σοι προσφωνεῖν διδάξας•
Χαῖρε, ἡ στήλη τῆς παρθενίας,
χαῖρε, ἡ πύλη τῆς σωτήριας.
Χαῖρε, ἀρχηγὲ νοητῆς ἀναπλάσεως,
χαῖρε, χορηγὲ θεϊκῆς ἀγαθότητος.
Χαῖρε, σὺ γὰρ ἀνεγέννησας τοὺς συλληφθέντας αἰσχρῶς,
χαῖρε, σὺ γὰρ ἐνουθέτησας τοὺς συληθέντας τὸν νοῦν.
Χαῖρε, ἡ τὸν φθορέα τῶν φρενῶν καταργοῦσα,
χαῖρε, ἡ τὸν σπορέα τῆς ἁγνείας τεκοῦσα.
Χαῖρε, παστάς ἀσπόρου νυμφεύσεως,
χαῖρε, πιστοὺς Κυρίῳ ἁρμόζουσα.
Χαῖρε, καλὴ κουροτρόφε παρθένων,
χαῖρε, ψυχῶν νυμφοστόλε ἁγίων.

Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Ὕμνος ἅπας ἡττᾶται,
συνεκτείνεσθαι σπεύδων,
τῷ πλήθει τῶν πολλῶν οἰκτιρμῶν σου•
ἰσαρίθμους γὰρ τῇ ψάμμῳ ὠδάς,
ἂν προσφέρωμέν σοι, Βασιλεῦ ἅγιε,
οὐδὲν τελοῦμεν ἄξιον,
ὧν δέδωκας ἡμῖν τοῖς σοὶ βοῶσιν•
Ἀλληλούια.

Φωτοδόχον λαμπάδα,
τοῖς ἐν σκότει φανεῖσαν,
ὁρῶμεν τὴν ἁγίαν Παρθένον•
τὸ γὰρ ἄυλον ἅπτουσα φῶς,
ὁδηγεῖ πρὸς γνῶσιν θεϊκὴν ἅπαντας,
αὐγῇ τὸν νοῦν φωτίζουσα,
κραυγῇ δὲ τιμωμένη ταῦτα•
Χαῖρε, ἀκτὶς νοητοῦ ἡλίου,
χαῖρε, βολὶς τοῦ ἀδύτου φέγγους.
Χαῖρε, ἀστραπὴ τὰς ψυχὰς καταλάμπουσα,
χαῖρε, ὡς βροντὴ τοὺς ἐχθροὺς καταπλήττουσα.
Χαῖρε, ὅτι τὸν πολύφωτον ἀνατέλλεις φωτισμόν,
Χαῖρε, ὅτι τὸν πολύρρυτον ἀναβλύζεις ποταμόν.
Χαῖρε, τῆς κολυμβήθρας ζωγραφοῦσα τὸν τύπον,
χαῖρε, τῆς ἁμαρτίας ἀναιροῦσα τὸν ρύπον.
Χαῖρε, λουτὴρ ἔκπλυνων συνείδησιν,
χαῖρε, κρατὴρ κιρνῶν ἀγαλλίασιν.
Χαῖρε, ὀσμὴ τῆς Χριστοῦ εὐωδίας,
χαῖρε, ζωὴ μυστικῆς εὐωχίας.

Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Χάριν δοῦναι θελήσας,
ὀφλημάτων ἀρχαίων,
ὁ πάντων χρεωλύτης ἀνθρώπων,
ἐπεδήμησε δι’ἑαυτοῦ,
πρὸς τοὺς ἀποδήμους τῆς αὐτοῦ Χάριτος•
καὶ σχίσας τὸ χειρόγραφον,
ἀκούει παρὰ πάντων οὕτως•
Ἀλληλούια.

Ψάλλοντές σου τὸν τόκον,
ἀνυμνοῦμέν σε πάντες,
ὡς ἔμψυχον ναόν, Θεοτόκε.
Ἐν τῇ σῇ γὰρ οὶκήσας γαστρί,
ὁ συνέχων πάντα τῇ χειρὶ Κύριος,
ἡγίασεν, ἐδόξασεν, ἐδίδαξε βοᾶν σοὶ πάντας•
Χαῖρε, σκηνὴ τοῦ Θεοῦ καὶ Λόγου,
χαῖρε, Ἁγία ἁγίων μείζων.
Χαῖρε, κιβωτὲ χρυσωθεῖσα τῷ Πνεύματι,
χαῖρε, θησαυρὲ τῆς ζωῆς ἀδαπάνητε.
Χαῖρε, τίμιον διάδημα βασιλέων εὐσεβῶν,
χαῖρε, καύχημα σεβάσμιον ἱερέων εὐλαβῶν.
Χαῖρε, τῆς Ἐκκλησίας ὁ ἀσάλευτος πύργος,
χαῖρε, τῆς Βασιλείας τὸ ἀπόρθητον τεῖχος.
Χαῖρε, δι' ἧς ἐγείρονται τρόπαια,
χαῖρε, δι' ἧς ἐχθροὶ καταπίπτουσι.
Χαῖρε, χρωτὸς τοῦ ἐμοῦ θεραπεία,
χαῖρε, ψυχῆς τῆς ἐμῆς σωτηρία.

Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Ὦ πανύμνητε Μῆτερ,
ἡ τεκοῦσα τὸν πάντων ἁγίων,
ἁγιώτατον Λόγον•
δεξαμένη γὰρ τὴν νῦν προσφοράν,
ἀπὸ πάσης ρῦσαι συμφορᾶς ἅπαντας,
καὶ τῆς μελλούσης λύτρωσαι κολάσεως,
τοὺς σοὶ βοῶντας•
Ἀλληλούια.


Beanstandeter Beitrag>

Kanon des Hl. Andreas

τάς τοῦ ἀθλίου μου βίου πράξεις;
ποίαν ἀπαρχή ἐπιθήσω, Χριστέ,
τῇ νῦν θρηνῳδίᾳ;
ἀλλ᾿ ὡς εὔσπλαγχνος μοι δός
παραπτωμάτων ἄφεσιν».

ᾨδή β'

«Πρόσεχε, οὐρανέ, καί λαλήσω·
γῆ ἐνωτίζου φωνῆς
μετανοούσης Θεῷ
καί ἀνυμνούσης αὐτόν»..

«Ἴδετε, ἴδετε,
ὅτι ἐγώ εἰμι Θεός·
ἐνωτίζου ψυχή μου,
τοῦ Κυρίου βοῶντος
καί ἀποσπάσθητι τῆς πρώτης ἁμαρτίας
καί φοβοῦ ὡς δικαστήν
καί ὡς κριτήν καί Θεόν».

ᾨδή γ'

«Πῦρ παρά Κυρίου, ψυχή,
Κύριος ἐπιβρέξας,
τήν γῆν Σοδόμων
πρίν κατέφλεξεν».

«Πηγήν ζωῆς κέκτημαι
σέ τοῦ θανάτου τόν καθαιρέτην
καί βοῶ σοι ἐκ καρδίας μου
πρό τοῦ τέλους· Ἥμαρτον,
ἱλάσθητι, σῶσον με»..

«Ψυχή μου, ψυχή μου,
ἀνάστα, τί καθεύδεις

τό τέλος ἐγγίζει
καί μέλλεις θορυβεῖσθαι·
ἀνάνηψον οὖν,
ἵνα φείσηταί σου Χριστός ὁ Θεός,
ὁ πανταχοῦ παρών
καί τά πάντα πληρῶν».

Gebet des Hl. Ephraim des Syrers:

«Κύριε καί Δέσποτα τῆς ζωῆς μου,
πνεῦμα ἀργίας, περιεργίας, φιλαρχίας,
καί ἀργολογίας μή μοι δῷς.

Πνεῦμα δέ σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης,
ὑπομονής καί ἀγάπης
χάρισαί μοι τῷ σῷ δούλῳ.

Ναί, Κύριε Βασιλεῦ,
δώρησαί μοι τοῦ ὁράν τά ἐμά πταίσματα,
καί μή κατακρίνειν τόν ἀδελφόν μου,
ὅτι εὐλογητός εἶ εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Αμήν».

Mein lieber Freund, Du scheinst Dich sehr gut mit der (Vor-)Osterzeit in der Orthodoxie auszukennen. Im Gegensatz zu mir. Nach diesen Gebeten schauend, habe ich wieder dazugelernt.

Der Herr segne Dich!
Nassos
Ich glaube; hilf meinem Unglauben

ad_hoc
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von ad_hoc »

Ich habe den oben stehenden griechischen Text mal in den Google-Übersetzer gegeben. Es lohnt sich tatsächlich, nahezu jede übersetzte Zeile zu lesen. ;)
Damit möchte ich mich aber keineswegst über diese Gebete lustig machen.

Gruß, ad_hoc
quidquid cognoscitur, ad modum cognoscentis cognoscitur (n. Thomas v. Aquin)

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Nassos
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von Nassos »

Ὃν καὶ βλέπων ἐν μήτρᾳ σου,
λαβόντα δούλου μορφήν,

Sein und mitrᾳ sehen in Ihrem
Empfänger Slave Form,

ich kanns ja nachvollziehen... :panisch:
Ich glaube; hilf meinem Unglauben

ad_hoc
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von ad_hoc »

oder auch:
....
fragen die Jungfrau,
riefen sie zu dem Betriebssystem •
....
Gegrüßet seist du, Beratung Datenschutz mystis,
....
etc. etc. ;)

Gruß, ad_hoc
quidquid cognoscitur, ad modum cognoscentis cognoscitur (n. Thomas v. Aquin)

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Nassos
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von Nassos »

Huch....
o je.... :tuete:
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Linus
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von Linus »

Nassos hat geschrieben:Wie wärs mit einem Gebet für sie, stattdessen? :blinker:
Davon werden die Füß auch ned sauber :D
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Sempre
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von Sempre »

Ich habe "ein Segen für die Gläubigen und ein starkes Zeugnis für (wider) die Welt" angekreuzt.

Fußkuss und Sänfte abschaffen, und dann im Papamobil oder einer Limousine durch die Gegend kutschieren. Auf einer Kundgebungsbühne wie ein Gewerkschaftsboss oder im Stadion wie ein Popstar tosenden Applaus für warme Worte ernten, die Freund und Feind zufriedenstellen.

Dazu passt kein Fußkuss. Solange die Kirche den Zorn der Welt nicht erregen will, orientiert sie sich natürlich besser an Republikanern, Demokraten und sonstigen `charismatischen Führern'.

Gruß
Sempre
Niemals sei gesagt es werde je zugelassen, daß ein zum Leben prädestinierter Mensch sein Leben ohne das Sakrament des Mittlers beendet. (St. Augustin, Gegen Julian, V-4)

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taddeo
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von taddeo »

Nassos hat geschrieben:Mein lieber Freund, Du scheinst Dich sehr gut mit der (Vor-)Osterzeit in der Orthodoxie auszukennen. Im Gegensatz zu mir. Nach diesen Gebeten schauend, habe ich wieder dazugelernt.

Der Herr segne Dich!
Nassos
Nein, lieber Nassos,

ich kenne mich gar nicht "sehr gut" damit aus, nur ein bißchen.

Ich habe die Fastenzeit ein paarmal im byzantinischen Ritus mitgefeiert, davon einmal wirklich komplett auf Slawisch im Russicum in Rom, also mit praktisch allen Gottesdiensten, die da so anfallen; und noch einige Male in Auszügen auf deutsch.
Das Gebet des Ephräm ist dabei einer der schönsten Schätze, die mir noch in Erinnerung sind;
der Kanon des Andreas hingegen hat mich von Beginn an irgendwie befremdet, ich kann mich bis heute nicht damit anfreunden.
Muß ich als "Römer" allerdings auch nicht. Wer ihn mitbeten kann, soll das ruhig tun.
(Ich habe ihn allerdings als wesentlich länger in Erinnerung als die Fassung, die Du oben eingestellt hast. Ich meinte den "Großen Kanon" - siehe etwa HIER. Ist das was anderes als Dein Text?)

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Nassos
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von Nassos »

hallo taddeo,

da OT => pn.

Gruß,
Nassos
Ich glaube; hilf meinem Unglauben

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ad-fontes
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Re: Fußkuß im Papstzeremoniell

Beitrag von ad-fontes »

Sempre hat geschrieben:Ich habe "ein Segen für die Gläubigen und ein starkes Zeugnis für (wider) die Welt" angekreuzt.

Fußkuss und Sänfte abschaffen, und dann im Papamobil oder einer Limousine durch die Gegend kutschieren. Auf einer Kundgebungsbühne wie ein Gewerkschaftsboss oder im Stadion wie ein Popstar tosenden Applaus für warme Worte ernten, die Freund und Feind zufriedenstellen.

Dazu passt kein Fußkuss. Solange die Kirche den Zorn der Welt nicht erregen will, orientiert sie sich natürlich besser an Republikanern, Demokraten und sonstigen `charismatischen Führern'.

Gruß
Sempre
:daumen-rauf:
Christi vero ecclesia, sedula et cauta depositorum apud se dogmatum custos, nihil in his umquam permutat, nihil minuit, nihil addit; non amputat necessaria, non adponit superflua; non amittit sua, non usurpat aliena. (Vincentius Lerinensis, Com. 23, 16)

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