Robert Ketelhohn hat geschrieben:Darum geht es mir doch.
Aber die Entlassungsrufe für die Katechumenen sind doch ganz anderer Art als das
Ite, missa est.
Robert Ketelhohn hat geschrieben:Kannst du den ganzen Aufsatz skännen und mehlen?
Ich kann's zwar nicht skännen, aber vielleicht hilft dir die Zusammenfassung schon weiter:
Olim, in omnibus occidentalibus liturgiis, sicuti et orientalibus, intra missae celebrationem, dimittebantur catechumeni, post lectionem evangelicam atque sermonem.
Romae, circa saec. VI-VII, cum traditioni symboli atque orationis dominicae traditio Evangeliorum aucta est (Sacr. Gelas.), dimissio catechumenorum, in scrutioniorum missis, ante evangelicam lectionem translata fuit.
Sed haec nova consuetudo ad Amalario aliisque, utpote traditioni contraria, oppugnata est.
Primaeva consuetudo, dimittendi catechumenos post evangelicum atque sermonem, servata est in ambrosiani ritus codicibus medii aevi, in caeremoniali Modoetiensis Ecclesiae (
Monza), atque in perantiquo Ordine scrutiniorum cuiusdam civitatis (forsitan
Grado) septentrionalis Italiae.
Cum catechumenis, dimittebantur ab Ecclesia etiam haeretici atque infideles.
Peccatores, gravi excommunicatione damnati, ecclesiam ingredi atque sacrum audire nequibant.
Attamen, nonnullae exceptiones ab historia noscuntur.
Probabiliter, cum catechumenis, haereticis atque infidelibus, dimittebantur etiam poenitentes. Hoc, contra sententiam, quae dimissionem poenitentium dimissione in missa, saltem a saec. V.
Romae, catechumenorum benedictio ante dimissionem, nescitur. Haec testatur pro Mediolanensi atque alia septentrionalis Italie Ecclesia.
Sed, probabiliter, haec sunt reliquiae perantiquae consuetudinis generalis.
Duae praecipue noscuntur formulae pro dimissione: brevis, prima; prolixa altera, quae, adversa sententia nonobstante, vere dimissionis est formula.
Huius secundae formulae habentur testimonia pro pluribus Italiae civitatibus (Milano, Aquileia, Grado?, Benevento, Bari), quae unam originem habent.
Noscuntur et aliae antiquae formulae pro poenitentium dimissione.
Dimissio catechumenorum atque poenitentium in Missa occidentali a liturgia consuetudine decidit, probabiliter circa saec. VI-VII, una cum disciplina catechumenatus atque publicae poenitentiae, a qua originem duxit.